01 november, 2006

Har du dragit ner på tacken?

Med största sannolikhet har du någon gång förlorat något som varit av stort värde för dig. Säkerligen kändes det som om ett hål plötsligt uppstod i ditt liv. Ett hål av saknad. Även om det bara rör sig om små saker, så känns det. Men det är ofta de små sakerna som vi värdesätter högst.

Vissa människor har fått ta riktigt stora smällar.
Som den här familjen, till exempel.
http://www.supportingmom.com/fire.htm

Vi tar så mycket för givet. Har du tänkt på hur lyckosam du är som har tillgång till ett globalt informationsnätverk kallat internet, så att du kan läsa det här till exempel? Har du tänkt på hur lyckosam du är över att faktiskt kunna läsa? Att kunna se? Att kunna höra och prata?

Du är rik.

Ja, du är faktiskt rik. Tänk en stund på allt du har. Du har tak över huvudet (till skillnad från familjen ovan). Du får mat varje dag. Du har kläder på kroppen. Du har förmodligen tillräckligt med pengar för att leva ett drägligt liv. Listan kan göras lång. Somliga har ingenting.

Tänk.

Vad har du i ditt liv att vara riktigt tacksam för? Jag lovar att det finns hur mycket som helst. Skriv ner det. Läs det. Känn tacksamhet.

Vad kan du tacka för idag?

Henrik
www.fireworkscoaching.se

PS. Jag är tacksam för att få leva med en fantastisk människa vid min sida. (Du skänker mig väldigt mycket glädje och kärlek. Puss!). Jag är tacksam för att jag har positiva och uppmuntrande människor i min närhet. Jag är tacksam för all den kunskap jag har tillägnat mig och allt jag lär mig varje dag. Jag är tacksam för att jag är vid god hälsa. Jag är tacksam för att jag får hjälpa andra att bli mer av sig själva.

Tack!

Inga kommentarer: